Wednesday, October 19, 2011

Pengenalan

Salam Sejahtera,


Hidup diperantauan, mempunyai keluarga dan aktiviti hari-hari menjaga anak-anak yang membesar bagai johan. 


Minat pertama: Dari dulu dan selamanya - suka tengok kalau dalam majlis perkawinan acara potong2 kek. Macam mana kek tu boleh jadi cantik macam tu yek.. belek2 majalah2.. dalam dan luar negara.. rasa2 kalau cuba mesti boleh ni. Jadi apa lagi, saya ambil peluang semasa di luar negara ni lah nak belajar "cake decoration". Nanti saya tunjukkan hasilnya... 


Minat ke 2: Tengok-tengok resepi masak. Macam sedap aje, lepas tu rasa macam nak makan tapi nak beli dimana ya, jadi kena lah buat sendiri.. cuba punya cuba, selepas bertahun-tahun tinggal di negara orang, macam dah pandai lah pulak... ohhh tidakkkk...banyak lagi kena belajar. Kawan2 kata sedap, betul ke? entah2 nak sedapkan hati saya aje... 


Minat ke 3: Ambil gambar. Macam2 gambar saya snap.. entah apa2.. tapi yang paling saya suka.. ambil gambar anak2 saya.. sebab masa dia orang kecik2 - montel2 belaka bila dah besar handsome dan cantik... he....he...he.. kalau saya tak malu nanti saya tunjukkan gambar mereka..
Bukan itu aje... camera sentiasa ada bersama: saya akan snap dan snap apa aje dihadapan saya. Bumi ni ada macam2, jadi apa salahnya kita abadikan dalam bentuk gambar supaya dapat kita ingat kebesaran tuhan. Cantikkkk sangat... nantilah ikuti perjalanan saya.


Minat ke 4: Jalan2, orang kata travel. Jalan yang dekat2 atau jalan yang jauh2. Orang kata jauh perjalanan, luas permandangan... hah betul lah tu. Saya tengok macam2 yang ada. Negara yang satu musim dan negara yang empat musim, cuaca yang berubah-ubah membuatkan bentuk mukabumi dan orang2 nya pun berbagai-bagai. Tadi saya kata saya suka snap gambar.. nanti saya tunjukkan koleksi gambar2 kesukaan saya.


Minat ke 5:  Hias rumah, dulu saya ingat nak ambil kursus Interior tapi terlajak pulak ke kursus lain. Saya suka tengok rumah cantik dan kemas, tapi tak aci sangat sebab kadang2 perasaan malas tu datang.. biarkan aje... tapi ruang tamu saya jangan diusik (larang sama sekali letak TV kat ruang tamu, tahu lah kenapakan) sebab saya ni tak rajin nak kemas hari2.. buku anak2 dimana2.. saya biarkan aje.. sebab asalkan dia orang belajar, pilih lah ruang mana yang selesa dan nak disemakkan.. alhamdulilah nampak nya bila tiba masa, dia orang akan ulangkaji pelajaran dan bila ada guests kelam-kabut sorokkan buku masing2...rasakan...


Minat ke 6: Menjahit: Dulu2 masa muda2 saya suka sangat buat cross-stitch, tapi dah lama berhenti sejak berkeluarga dan sekarang bila dah ada masa tak juga boleh buat sebab mata dah tak nampak nak cucuk benang dalam jarum. Maknanya faham2 aje lah.. Tapikan saya rasa nak mulakan balik lah minat saya tu, tapi dalam bentuk lain pula... tadi saya kata saya minat hias-menghias.. apa ya.. nak jahit kain langsir, sarung bantal, sarung kerusi dan macam2 lah yang bersarung... sarung orang pun boleh kan...


Minat ke 7: Pelbagai - kerja2 sampingan macam-macam.. tapi semuanya berkisar dalam activiti kekeluargaan.. konon nak jadi macam Martha Stewart... boleh ke? rasanya perjalanan hidup saya seakan2 dia... tapi tak lah sampai "insider trading", nanti masuk penjara... takutttt... dan satu lagi tak famous macam Martha... cuba tengok nama pun hampir sama kan... 


Saya



No comments:

Post a Comment