Saturday, February 16, 2013

University Visits - Boston University

Salam,

Bila anak-anak membesar, ibubapa sentiasa memikirkan apa yang perlu dan wajar untuk anak-anak mereka terutamanya dari segi pelajaran. Beri peluang seluas-luasnya pada anak-anak merupakan tanggungjawab kita semua tanpa meminta sebarang balasan. Yang penting mereka menperolehi kehidupan yang lebih baik dari yang sedia ada.

Shahmir sekarang dalam gred 11 dan sudah memikirkan manakan college yang akan dipohon kelak. Jadi sementara masih ada di sini, kami mengambil kesempatan untuk membuat lawatan ke University yang berdekatan - Boston University.

Boston University ini berada di Boston city. Jadi amat mudah nak kemana-mana, perkhidmatan keretapi ada betul-betul di hadapan U. Satu kriteria yang boleh diambil kira disamping kriteria-kriteria lain.

Open House BU, kira terbaik lah. Cara dia mengendalikan sessi pengenalan. Breakfast dan lunch disediakan... happy lah...

library

cafeteria

Breakfast yang disediakan semasa sessi pengenalan



 

 



 



Shahmir mendengar pengelasan dari pelajar BU 


 

Hostel students


School/college BU - cantik dan classic
 Lecture's class mereka berada dibangunan ini, spread-out.










Church yang diubah guna pakai kepada Law faculty - cool

BU presiden house



Selepas melihat segala kemudahan BU, terpulanglah kepada anak-anak membuat pilihan kami ibubapa hanya mampu memberi panduan sebaik mungkin. 

Marsha


No comments:

Post a Comment