Saturday, March 24, 2012

MIT - Massachusetts Institute Technology

Salam,


Boston ini dikenali juga sebagai Education Hub. Jadi kalau kita tengok setiap sudut bangunan ataupun jalan, kita dapat lihat berbagai bentuk ilmu yang boleh ditimba bagi sesiapa yang berminat.


Kalau dilihat penduduk disini banyak perbezaannya berbanding dengan bandar-bandar lain. Iyalah kan mereka-mereka ini kebanyakkan nya golongan-golongan terpelajar jadi cara mereka amat berlainan.


Diantara Universities dan colleges yang terkenal di Boston ini adalah MIT dan Harvard... alangkah bagusnya kalau ada diantara saudara-mara atau anak saya berpeluang belajar di sini.


Charles River, Boston.
 MIT ini betul-betul mengadap Charles river. Jadi banyak aktiviti yang ada disini. Ada yang jogging, main bola, cycling, roller blading dan macam-macam lagi. Itu sebabnya saya suka tengok orang-orang Boston ni, jarang saya nampak yang overweight ataupun obese.

Main bola
Roller Blading
Jogging
Cycling
MIT - entrance from Massachusetts Ave
Gambar-gambar disini saya ambil ketika menunggu Shahmir habis class. Tahun ini dan tahun depan amat penting untuk Shahmir.. dia kenalah belajar rajin sikit kalau berhajat nak melanjutkan pelajaran ke sini. Ini kira warm-up time bagi dia lah... saya enroll dia disini untuk class SAT. Sekurang-kurang nya bagi lah exposure sikit, manalah tahu terbuka hati nya dan menambahkan semangat dia untuk tekun belajar.

Itulah yang selalu orang kata... ibubapa aje yang berangan-angan lebih...anak-anak relax aje. Agaknya begitulah masa zaman persekolahan saya dulu...emak selalu nasihat macam-macam, saya tak dapat nak faham... nasib baik juga akhirnya dapat juga segulung ijazah dari IPTA.

 

 
Bangunan ala Dr.Suess...colorful dan cantik

Modern



Selepas 3 jam menunggu, Shahmir habis class 5pm... jadi other-half kata ok lah kita belikan dia tuna sandwish... Shahmir ni suka betul dengan makanan  western... bagi motivation sikit kat dia... 

Marsha

No comments:

Post a Comment